Loading

٢٠١١-١٠-٠٣

إستعراض المسرح

إستعراض المسرح - عمر فتحى ويسرا والمجموعة
ألحان وتوزيع: هانى شنودة

 


ده عقد مين يا خال
ده عقد مين يا يونس
عقد السفيرة عزيزة
أم العيون كحال
تلات أدوار يا عقد
تلات أدوار
تلات أدوار يا عزيزة
تلات أدوار
أنا الدلال يا عزيزة
أنا الدلال
عديت لك يا أميرة
ليالى طوال
عرفتك مين يا يونس
عرفتك مين
يا جى منك على تونس
يا نن العين
بكام العقد يا بايع 
بكام العقد
أنا شارى ومش بايع
وطالب الود
تلات أدوار يا عقد
تلات أدوار
تلات أدوار يا عزيزة
تلات أدوار

وكل دور وله شوقه
وله مشوار
وكل حبة من قلبه 
ملهلبة نار
تلات أدوار يا عقد
تلات أدوار
تلات أدوار يا عزيزة
تلات أدوار
أنا خايفة عليك
من أبويا يا يونس
أنا فارس 
وفارس مجد ميخفش
ولجل عنيكى
عمر عيونى ما هتنام
علام وصل علام وصل
ايه يعنى صار 
وأيه حصل
غريب فى القصر يا عزيزة
ومين جابه
ومين اللى فاتحله بأيده أبوابه
ومين سمحله يقف وياكى 
يا أميرة
غريب أيوا
لكنه دلال
جايبلى عقد
عدا به بحور وجبال
وعقده ده يفوق ياما 
قصص وخيال
ده مش ممكن يكون دلال
ده فارس من بنى هلال
متقدرش تمسه بشر
ولا تقدر تمسه بنار
ده بينى وبينه أكبر تار
يا حراس أجمعوا الحراس
أنا رايح للملك حالاً
متستناش يا يونس متستناش
قوام أهرب ومتضعش علشانى بلاش
أنا فارس وفارس مجد
يوهبلك حياته بلاش

من مسلسل سيدة الفندق
- 1983 -

 روابط تحميل الأغنية بجودة متوسطة